OUT OF THE TECHNO-COCOON

OUT OF THE TECHNO-COCOON

AMÉLIE NILLES

Potopitveni performans

Iz tehnokokona je velik prihajajoč projekt, ki združuje potopitveni zvoč- ni performans, avdiovizualno instalacijo in knjigo. Prevprašuje razmerje ljudi z vsiljivo tehnologijo na eni strani in manj dostopno naravo na drugi, tako da kontrastira različna prostora poslušanja: prostor metropole in prostor narave.

Koncept tehnokokona je razvil francoski pisatelj Alain Damasio: »Tehno­ kokon je pomirjujoča sfera, ki nas neguje in nam včasih dene dobro. Tehnokokon nas varuje in ščiti, vendar nas njegova sfera tudi omejuje. [...] Zdi se mi, kot da smo se počasi zabubili v nekakšno ovojnico iz optičnih vlaken in da s svetom komuniciramo v glavnem prek pametnih telefonov, ekranov in prenosnikov.«

Amélie Nilles bo na festivalu V-F-X Ljubljana predstavila prvo verzijo tega projekta. Nastopila bo znotraj večkanalnega ozvočenja, ki simbo- lizira tehnokokon in bo postavljeno posebej za ta performans. Organ- ske teksture, terenski posnetki, vokali in elektronski ritmi se stekajo in ustvarjajo zvočno krajino, ki hrepeni po odsotni naravi znotraj urbanih okolij. Občinstvo je potopljeno v to stalno razvijajoče se okolje in potuje med očarljivimi in temačnejšimi kraji.

Organizacija: SCCA-Ljubljana in Kino Šiška ter s podporo Francoskega inštituta.

Amélie Nilles je francoska skladateljica in strokovnjakinja za prostorski zvok iz Pa- riza, ki se navdihuje pri svojem nekdanjem petju in bobnanju na jazzovskih scenah. Raziskuje eksperimentalna območja in nudi estetski pristop k uprostorjenju v svoji glasbi. Pod vodstvom skladatelja Régisa Renouarda Larivièra je izpopolnjevala svoje veščine skladanja elektroakustične glasbe, hkrati pa je opravljala magistrski študij na Université Paris 8 in se poglabljala v raziskovanje prostorske razsežnosti glasbe. V stalnem procesu ustvarjanja zvočnih okolij izdeluje očarljive zvočne krajine, pri čemer prepleta svoj glas, terenske posnetke, elektronske teksture in organske ritme. Novembra 2021 je izdala svoj prvi singel A croqué le fruit étrange pri založbi Plani- sphère in tako poslušalcem predstavila svoj globoko osebni in eksperimentalni uni- verzum, ki je tako temačen kot pop. Od takrat je v živo nastopila na različnih prizori- ščih po Avstriji, Franciji, Nemčiji in Grčiji ter zasnovala večkanalne zvočne instalacije, pri čemer je sodelovala z različnimi umetnicami_ki. Med temami, ki so ji blizu, je kritika vpletanja tehnologije v vsak vidik našega življenja, ne da bi to kadarkoli pos- tavili pod vprašaj. Medtem ko pogosto pozabimo, da so ljudje živa bitja med drugimi, Amélie Nilles zagovarja rehumanizacijo družbe v nasprotju s transhumanizmom.