Vozlišča podobe in zvoka, od roba v središče pogleda
Četrto izdajo mednarodnega festivala eksperimentalnih avdiovizualnih praks V-F-X Ljubljana odpiramo z domačim celovečercem Ne misli, da bo kdaj mimo: 25. 4.–26. 1. Tomaža Groma, ki je na lanskem Festivalu slovenskega filma prejel vesno za najboljši film. Odločitev strokovne žirije, ki je bila v nekaterih medijih označena za »radikalno«, nas navdihuje z optimizmom, saj se zdi, da nakazuje bolj ozaveščen pogled, naklonjen razumevanju filmskih praks v vsej njihovi potencialnosti. Film, ki je lani v Slovenski kinoteki doživel premiero, bo režiser ponovno pospremil z glasbeno spremljavo v živo.
V duhu performativne enkratnosti vsake filmske predstave bomo skozi različne programske segmente raziskovali razmerje med vizualno in zvočno filmsko podobo kot tudi potencialnost performativnih praks v povezavi z avdiovizualnimi umetniškimi izrazi. Tako festivalu priključujemo tradicionalni kinotečni cikel žive zvočne spremljave nemih filmov Kino-uho, v katerem predstavljamo temačno opojen univerzum domačega pionirja filmske eksperimentale Vaska Preglja. Program kratkih filmov, ki so do nedavnega veljali za izgubljene, bo z nastopom v živo pospremil uveljavljeni akter slovenske elektronske in klubske glasbene scene Tine Vrabič – Nitz.
Performativne geste na preseku filma, videa, igričarstva in angažirane tehnofilozofije predstavlja delo dunajskega kolektiva Total Refusal, ki se bo predstavil z retrospektivo in predavanjem-performansom v sodelovanju z umetnostno zgodovinarko Valentino Tanni.
Že ustaljeno programsko sekcijo Razgledi, ki prinaša eklektičen nabor odmevnejših naslovov iz mednarodne scene, tokrat spremljata pregledna sklopa sodobnega afriškega videa Hiša utemeljenih resnic, ki ga je kuriral togovsko-francoski kurator Kisito Assangni, in retrospektiva romunskega eksperimentalnega filma Naravni vzroki?, ki ga je pripravil Călin Boto, kurator, ki sodeluje z Mednarodnim festivalom eksperimentalnega filma iz Bukarešte. Na V-F-X Ljubljana smo v okviru Baze slovenskih filmov že prikazali filmsko produkcijo študentk_ov ljubljanskih UL ALUO, UL AGRFT, Akademije za vizualne umetnosti AVA in novogoriške Akademije umetnosti, letošnja novost pa je, da bo študentski program Brbotanja, kuriran izbor novejše produkcije, prikazan v dvorani Slovenske kinoteke. Program dokazuje, da tudi pri nas nastajajo dobri študentski eksperimentalni filmi, ki jim festival ponuja potrebno platformo, da se prikažejo javnosti.
Filmskemu programu se priključuje tudi spremljevalni program z VR točko Immortelle v kavarni Kinoteke, delavnico Magični svet analognega filma pod mentorstvom vizualne umetnice Neže Knez in v sodelovanju s Klubvizijo iz Zagreba, vprašanju ustvarjanja z analognim v okolju digitalne sodobnosti pa se bo posvetila okrogla miza Temna stran analognega filma: neodvisni laboratoriji. Festival sklepamo v Kinu Šiška, kjer se bomo potopili v intermedijski performans francoske glasbenice Amélie Nilles. Večkanalna zvočna hibridna izkušnja je zasnovana kot celostna potopitvena izkušnja v »vrt zvokov«, rahlo ekscentrično eksperimentalno zvočno vesolje.
Festivalska ekipa