RAZGLEDI II /

RAZGLEDI II /

Kuriran program festivalske ekipe

Pravilo št. 5: Natančno sledite svojemu človeku

Miro Manojlović, Hrvaška, 2023, DCP, čb, 10', bd

Natančno sledite svojemu človeku sestavlja kolaž filmskih zank iz prizora vlaka Sherlocka mlajšega Busterja Keatona. En posnetek postane osnova za specifične montažne postopke, s katerimi se rekonstruira filmska pripoved in ustvari nov zaplet.

Why are you image plus?

Diogo Baldaia, Portugalska, 2023, DCP, barvni, 8' 45'', svp

V majhni in revni vasi lokalni svetník nadzoruje območje brezna in preprečuje mrtvim, da bi govorili s svojimi ljubljenimi, ki še živijo. Radovedna mrtva deklica Ima se skuša srečati s svetnikom, da bi ji dovolil govoriti z njeno ljubljeno babico.

Raje bi bila kamen

Ana Hušman, Hrvaška, 2024, digitalni format, barvni, 23' 45'', ap, svp

Film prek glasu male Jele pripoveduje o dogodkih, ki so zaznamovali generacijo in določili prihodnost pokrajine v Liki, zanemarjeni in redko poseljeni hrvaški regiji. Življenjski pogoji so vplivali na osebno življenje ljudi, ki so tam živeli, njihovo osamljenost, odnose, priložnosti, strahove in upanja. Mala Jela uteleša nekaj članic avtoričine družine, ki jo večinoma sestavljajo ženske – mame, babice, sestre in tete.

Sensitive content

Narges Kalhor, Nemčija/Iran, 2023, DCP, čb/barvni, 8' 45'', ap, svp

Mahsa Amini umre, potem ko jo pretepe moralna policija. Sledijo protesti, v katerih se združi na tisoče iranskih žensk, ki jih režim močno zatira. Narges Kahlor raziskuje videe teh uporov, objavljene na družbenih medijih, ter se po­ kloni branilkam_cem ljudi, katerih orožje so telefoni.

The Electric Kiss

Rainer Kohlberger, Avstrija, 2024, DCP, barvni, 17' 45'', bd

The Electric Kiss, ki se naslanja na odlomke iz obskurnih znanstvenofantastičnih filmov, si zamisli svet, podoben našemu, v katerem ljudje priklopijo svoje možgane v nekakšno nevroomrežje, ki povezuje vso človeško zavest. Pri tem vznikne določena kvazizgodba: moški z VR naglavnim kompletom, ki je dobesedno in figurativno izgubljen v prostoru, se podvrže skrivnostnemu postopku, da bi omilil slabe učinke te nove tehnologije na um.

OPOZORILO: Nekateri programi vsebujejo filme z močnimi utripajočimi svetlobnimi in zvočnimi signali.

Ana Hušman v svoji praksi razstavlja strukture in teksture filmskih elementov prek filmov, instalacij, knjig, zvoka, podob in besedil ter eksperimentira z možnostmi animiranih, dokumentarnih in fikcijskih filmskih metod ter z možnostmi posnetega glasu in njegove artikulacije. V svojem delovnem procesu prevprašuje pozicije amaterskega in profesionalnega subjekta performativnosti, medij sam in strukture, ki diktirajo in proizvajajo vzorce obnašanja, in se z vsem tem igra. Predava na Oddelku za animirani film in nove medije Akademije likovnih umetnosti v Zagrebu. Je tudi soustanoviteljica organizacije za dokumentarni film RESTART, pri kateri že vrsto let izvaja programe filmske vzgoje za otroke in mlade. Od leta 2003 je članica organizacije Pangolin, ki jo vodijo umetniki in se ukvarja s filmom, vizualnimi umetnostmi in raziskovalnimi praksami in prek katere ustvarja filme, knjige in druga dela. Njena dela so bila prikazana na filmskih festivalih in razstavah po vsem svetu. 

Rainer Kohlberger je avstrijski svobodni vizualni umetnik, ki živi v Berlinu. Njegovo delo temelji predvsem na algoritemsko generirani grafiki, ki je prikazana v živih nastopih, eksperimentalnih filmih in instalacijah. Za svoje delo field je prejel nagrado za umetniško inovacijo ZKM App Art Award, za humming, fast and slow pa nagrado Crossing Europe Local Artist Award 2013.

​​Miro Manojlović (Zagreb, 1985) se ukvarja z glasbo, filmom in gledališčem. Od leta 2014 dela kot umetniški sodelavec na Akademiji dramskih umetnosti v Zagrebu in sodeluje s številnimi umetniki doma in na tujem. Njegova eksperimentalna filma Showgirls (2011) in Klopka za mag.. i česte udaljenosti (2019) sta osvojila Nagrado Maksimilijan Paspa. Ustvaril je glasbo za številne filme ter gledališke in plesne predstave in je dejaven kot filmski avtor, montažer in skladatelj. V prostem času raziskuje vesele skrivnosti zvoka in podobe.

Narges Kalhor se je rodila leta 1984 v Teheranu, kjer je tudi odrastla. Po končani srednji šoli leta 2001 je začela študirati režijo igranega filma na teheranski filmski šoli. Njeni mentorji so bili različni znani filmski ustvarjalci, kot je Abbas Kiarostami. Leta 2007 je nadaljevala s študijem vizualne komunikacije na Kamalolmolkovi univerzi. Hkrati je delala kot montažerka na oglaševalski agenciji ARASB v Teheranu in posnela pet kratkih filmov. In the Name of Scheherazade je bil premierno prikazan na Vision Du Réel in je prejel nagrado Goethe Instituta za najboljši dokumentarec na filmskem  festivalu Dok-Leipzig. Režiserka je leta 2019 prejela Kulturpreis Bayern, leto kasneje pa Starter-Filmpreis mesta München. Film je bil prikazan ne nekaj mednarodnih festivalih, februarja 2020 pa je prišel v švicarske kine prek distributerja Cinélibre. 

Filmski ustvarjalec in asistent režije Diogo BALDAIA (1992, Portugalska) je študiral na Lizbonski šoli za gledališče in film (ESTC), magisterij iz likovne umetnosti (videa) pa je opravil na KASK-u v Gentu. Njegova študentska filma Fúria (2013) in Vulto (2014) sta bila prikazana na mednarodnih filmskih festivalih, kot so IndieLisboa, Doclisboa in Curtas de Vila do Conde, pa tudi na festivalih v Kanadi, na Kitajskem in v Avstriji. Njegov najnovejši film Why Are You Image Plus? (2023) je bil izbran za IFFR 2023 kot del Ammodo Tiger Short Competition.