TOTAL REFUSAL RETROSPEKTIVA /

TOTAL REFUSAL RETROSPEKTIVA /

Total Refusal zase pravijo, da so psevdomarksistična medijska gverila, ki kritizira in apropriira sodobne videoigre. Toda ker se pri večini mainstreamovskih naracij v igrah uporabljajo enake neskončne zanke reakcionarnih tropov, tej zvrsti večinoma ne uspeva, da bi vrednote igralcev postavila pred preizkušnjo, in namesto tega potrjuje hegemonske moralne koncepte. Ker kolektiv prepoznava, da ta medij trenutno ne udejanja svojega kulturnega potenciala, si prizadeva apropriirati digitalne prostore iger in jih uporabiti na novo. S premikanjem znotraj iger, a opuščanjem predvidenega načina igranja te vire dodeli novim dejavnostim in naracijam, pri čemer poskuša ustvariti »javne« prostore s kritičnim potencialom.

V sodelovanju z Avstrijskim kulturnim forumom Ljubljana. Projekcija v prisotnosti avtorjev.

Superwonder

Total Refusal, AT, 2021, 4'33'', ap

Izhodišče je opazovanje digitalnih svetov v trenutnih igralnih okoljih odprtega sveta, ki svoje kozmose konstruirajo kot predaristotelske kroge. V Superwonder se avatarji namenijo prodreti skozi domnevno neskončnost univerzuma, ki jih obdaja. Tako postane vidna konstruiranost digitalnega svoda in se razprejo stične točke med izkušnjami sveta v poznem kapitalizmu, teorijah zarot in romantizmu.

Featherfall

Total Refusal, AT, 2019, 10'21'', svp

Videoinstalacija Featherfall temelji na raziskavi spletnih forumov, na katerih si igričarji pripovedujejo o svojih sanjah. Featherfall se sklada z arhetipsko nočno moro »padanja«, ki se pogosto pojavlja med puberteto. Padanje brez pristanka v igrah obstaja v obliki ponavlja- joče se programske napake – glitcha, prek katerega avatar pade pod površino v prazen, neprogra- miran prostor. Napaka kot digitalna nočna mora.

Operation Jane Walk

Robin Klengel, Leonhard Müllner, AT, 2018, 16'14'', svp

Operation Jane Walk temelji na distopični večigralski strelski igri Tom Clancy's: The Division. Militaristično okolje je znotraj pravil programja igre na novo uporabljeno za pacifističen ogled mesta. Urbani flanerji se izogibajo spopadom in postanejo miroljubni turisti digitalnega sveta, ki je podrobna replika Midtown Manhattna. Med sprehodom po postapokaliptičnem mestu poteka razprava o vprašanjih, kot sta arhitekturna zgodovina in urbanizem.

How to disappear

Total Refusal, AT, 2020, 20'21'', svp

Protivojni film v pravem pomenu besede, saj išče možnosti za mir tam, kjer bi ga najmanj pričakovali – v spletni vojni igrici. To je poklon nepokorščini in dezerterstvu, tako pri digitalnem kot resničnem fizičnem bojevanju.

Hardly working

Total Refusal, AT, 2022, 20'34'', svp

Neigralni liki so digitalni sizifovski stroji, ki si ne morejo obetati izstopa iz zank svojih dejavnosti. V trenutkih, ko algoritem pokaže nekonsistentnosti, neigralni liki izstopijo iz logike popolne normalnosti; zazdijo se ganljivo človeški.

Kinderfilm

Total Refusal, AT, 2023, 11'35'', svp

Običajen dan v igri Grand Theft Auto V: ceste so polne avtov; ljudje sledijo svojim rutinam, pe- čejo na žaru na vrtu ali se sončijo na plaži. Vendar pa svet igre zaznamuje resna odsotnost – manjkajoča prihodnost, ki je bila suspendirana zaradi varnostnih pomislekov. Protagonist Edgar gre po sledeh tega, kar manjka v algoritmu njegove realnosti. Ko raziskuje nedomačnost svoje normalnosti, ponovno odkrije lep, vendar morast svet.

Psevdomarksistična medijska gverila Total Refusal raziskuje in prakticira strategije umetniške intervencije v sodobnih računalniških igrah. Uporablja orodja za prisvaja- nje igralnih virov. Kolektiv je od svoje ustanovitve leta 2018 prejel številne nagrade, kot so nagrada festivala Diagonale za najboljši kratki dokumentarni film in nagra- da Vimeo Staff Pick. Total Refusal je bil prikazan na več kot 130 filmskih in video festivalih, kot so Berlinale (2020), Doc Fortnight v newyorškem Muzeju moderne umetnosti (MoMA) in IDFA Amsterdam (2018), razstavljeni pa so bili v različnih raz- stavnih prostorih, kot so Arhitekturni bienale Benetke 2021, HEK Basel (2020) in Ars Electronica Linz (2019).